onsdag 8. august 2012

Middagsform med kjøttdeig

Jeg går tom for middagsideer ganske ofte, og da hender det at jeg pløyer nettet for å finne noen gode og enkle middagstips.
Jeg synes mange oppskrifter krever at man har matskapet fullt av rare ting som man kun bruker til den ene retten man skal prøve, og det funker dårlig når man bor i utkantnorge er utvalget av de spesielle råvarene/krydderne/oljene etc. er rimelig spinkelt.

Da blir jeg så glad når jeg kommer over retter av den typen jeg skal introdusere dere for nå. Fant den på matprat.no og gjorde noen ørsmå endringer.

Dette gjør du:
Stek 1 pakke kjøttdeig og lag meksikansk gryterett etter anvisning. Du kan med fordel ha i litt mer vann enn det som står på pakken, for når den skal gratineres så blir den litt tørr.. Hvis man ønsker litt mer smak i gryta kan man spare litt på vannet og tilsette litt tacosaus av ønsket styrke. Det gjorde susen.
Ha gryteretten i en ildfast form.
Ha over nachochips og deretter revet ost.
Gratiner i ovnen ved 200 grader til osten er smeltet og gylden.

Jeg serverte med en enkel grønn salat laget på hjertesalat, mais og sukkererter, og rømme.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar