lørdag 11. august 2012

Kyllingform





Denne kyllinggrytas opprinnelse er en fiskegryte jeg fikk da jeg bodde på Island. Mammaen i huset lagde den ofte. Med torsk og reker. Men siden jeg bor sammen med en mann som ikke er veldig glad i fisk så måtte jeg finne på noe lurt. Dermed byttet jeg ut fisken og rekene med kylling, og gryta er nesten like god.

I går var jeg så sulten da jeg hadde laget den at jeg glemte å ta bilde, så derfor har jeg et halvdårlig bilde av en halvspist form med kylling og diverse.

Ingredienser til 3 personer:

3 kyllingfileter
6 dl hurtigris (funker bra med hurtigris til en slik rett)
1 pose majones
1 boks matfløte (eller kremfløte om du ønsker en tykkere saus)
2 ts karri
1/2 purre
1 liten boks ananas + saften
revet ost

Del kyllingfileten i passe små biter og stek den raskt i en panne.
Kok risen etter anvisning på pakken. All slags matris kan brukes, men jeg bruker Uncle Ben`s 3 minutter.
Ha risen i en ildfast form og legg kyllingen oppå. Også godt å ha noen reker sammen med kyllingen.

Bland majones og fløte i en bolle, og ha i karri. Hell i ananassaften og bland oppi hakket purre og ananasbiter.
Hell blandingen over kyllingen og risen og ha på ost.

Gratiner i ovnen ved 225 grader til osten har smeltet og fått litt farge,

Server med hvitløksbrød.

Og husk, prøv denne med torsk og reker. Da koker du opp torsken og gjør ellers alt på samme måte. Jeg garanterer et utrolig smakfullt måltid.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar