lørdag 4. august 2012

Druesalat

Til grillmat smaker denne salaten utrolig godt, og er et bra alternativ til potetsalat. Jeg er veldig glad i potetsalat, men kan gå litt lei når det er tilbehør til hvert grillmåltid. Dessuten tar denne salaten veldig mye kortere tid å lage siden man slipper å koke poteter.

Druesalat:
ca. 500g druer
1 pose majones
ca. 115g lettrømme (en liten boks - de i 4-pakning)
vårløk/purre etter smak, jeg bruker ca 4ss da jeg bor sammen med en som ikke er så glad i løksmaken

Fremgangsmåte:
For enkelhetsskyld kjøper jeg alltid steinfrie druer, for det er ikke så godt med steiner i salaten.
Skyll druene og del dem i to og ha dem i en bolle.
Skyll deretter vårløken og kutt opp i ringer. Bruker jeg purre så deler jeg purren i to og småkutter den.
Ha en pose majones i bollen og deretter en liten boks med rømme og bland godt.
Hvis du synes majonessmaken er for framtredende har du i litt mer rømme.

Som sagt smaker dette veldig godt til grillmat, men kan også brukes som pålegg, enten alene eller på fisk eller kjøtt f.eks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar