søndag 2. september 2012

Fredagspizza

Pizza er alltid godt, og en innertier når man har lyst på noe godt - uten å måtte tenke på hva man skal lage. Ikke noe er som en saftig og god pizza når man slenger seg ned i godstolen fredag kveld etter endt arbeidsuke og skal nyte et par fridager i helga.

Og det ble pizza i heimen denne fredagen.

Normalt slenger jeg sammen pizzadeig av; mel, olje, salt, gjær og vann, men denne gangen ble det Toro sin pizzabunn fra pose. Tilsett 2,5 dl vann og rør rundt. Kjevle deigen og legg i panna. Kjappe greier og den er veldig veldig god.

Når jeg lager pizza selv blir det oftest litt tykkere bunn og mye fyll, mens det jeg liker aller best når jeg kjøper den ute er de syltynne bunnene med lite fyll. Typisk "syden-pizza". Det er godt det gitt.

Vel, fyllet denne gangen her ble:

1 boks Peppes pizzasaus (syndig god)
400 g, kjøttdeig
1 pakke bacon, 140 g
 fersk sjampinjong
små tomater
revet ost (liker veldig godt pakkene fra Tine med 4 ulike oster)

Jeg steker kjøttdeigen uten noe krydder, for pizzasausen har som regel nok av smak.
Bre sausen utover bunnen og fordel kjøttdeigen over.
Klipp bacon opp i passende biter (jeg klipper hver lengde opp i tre) og legg på kjøttdeigen
Skiv sjampinjongen og ha over
Legg på så mange tomater du vil, og
ha deretter ost på toppen (jeg vet at mange bruker osten under en del av fyllet, men ikke jeg)

Jeg steker den på varmluft ved 200 grader i ca 20 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar